Mensvärk?

Här är lite tips från mej om du har mensvärk, funkar ALLTID för mej!

* Ett varmtbad
Mysigt och det får dej att slappna av. Tänk på annat och slappna av så kommer mensvärken gå över.

* Sätt dej ner
Sätt dej ner på en stol eller toan och luta dej över bena. Det hjäler också om du mår illa. Det här tipsar jag mest om!

*  Fosterställning
Lägg dej i soffan eller sängen och kryp ihop till en fosterställning. Det lättar på trycket och sen går mensvärken över.

*  Värmedyna
Det är bra att lägga någon varmt där du har mensvärk. Värmedyna eller vätekudde som du lägger i micron ett tag tills den blir varm funkar super bra! Lägg dej ner och ta det lungt.

* Gå
Gå och rör på dej, det hjälper. Motionera funkar också.

* Sex!
Det hjälper faktis att ha sex! Så om du har pojkvänn ring honom! hehe ;)

* NEJ TILL VÄRKTABLETT!
Ta inte någon värktablett! Okej flesta funkar den men andra spyr bara, och det är inte mysigt! när jag har mensvärk och tar ipren eller nått så spyr jag direkt, så har du känslig mage ta inte värktablett!

Så hoppas ni får nytta av mina tips ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0