Upp eller ner i vikt?

Senaste veckorna har folk sagt att jag är ''för smal''. Jag menar, jag är inte smal, jag har bristningar och fett på kroppen men folk har sagt åt mej att jag borde äta mer, skaffa mer kurvor, att min rumpa är liten för jag inte äter och det gör mej på sjukt dåligt humör. Jag blir sårad, för jag har mina komplex. Jag tycker jag är fet. Jag har bristningar på kroppen och det får mej känna mej mullig. Jag har en mage. Jag är inte anorexia smal och aldrig varit heller. Jag vet att många som är smala säger att dom inte är det men jag är helt vanlig. Ni vet som vem som helst. Men endå klagar folk. Jag umgås med olika personer, Några har ''mer kurvor'' eller vad man ska säga och väger 5-10 kilo mer än en även fast vi är i samma ålder, och jag säger inte att det är att vara fet. jag tycker att vara fet där är väll när man vägen 400 kilo som dom i america. Men iallafall, dom säger att jag är pinnsmal, bening, inga kurvor, och då känner jag mig smal, nästan för smal. jag har en liten rumpa, eller inte liten men ''smal'' och mina armar är smala och jag har små fötter. men själv är jag väll lite mullig. Inte som typ dom andra bloggarna som lägger ut bilder på sej halvnakna och skit nöjda. jag har skit mycket komplex jag för jag tycker aldrig att tröjor passar om dom är för tajta för jag tycker mina höfter är för breda och jag tycker min rygg är stor osv osv. ni vet komplex som alla tjejer har. Ja över till saken, och när dom säger att jag är så smal och det så trycker jag i mig mat och verkligen äter. Men sen kommer det till dom tjejerna som är RIKTIGT jävla smala som jag hänger med. Speciellt dom i min klass. Dom är smala, ungefär 3 personer av dom har ätstörningar, tro inte att jag pekar ut någon av dom eller att dom tycker det är taskigt att jag skriver det här. Men då när jag är med dom, då får dom mej att känna mej skit tjock. Dom brukar gemföra vem som har smalast midja och lår, osv. Då vill jag bara banta, inte äta något, klä på mej stora tröjor och mjukis brallor så ingen ser min kropp.
Och allt är skit jobbigt! Jag går upp och ner, upp och ner. Vet fan heller vad jag ska göra, äta eller inte äta. Och jag säger inte att det är deras fel, för det är ju mitt fel som ens tänker så och gemför mej med dom i smyg. Men just nu äter jag skit mycket, det har jag gjort hela lovet. Har nog gått upp ett kilo, men jag vill inte få större mage eller lår! åh jag vet inte. allt är så förvirrande. Typiskt tonåren haha? Tror inte ens någon orkar läsa så här långt men om någon gjort det. Snälla berätta, vad får dej så nöjd eller onöjd med dej själv? Är brister kvinnligt eller en skam? Pinnsmal eller kurvor? Vad är rätt och vad är fel? Ska man inte bara vara? jo men det är ju inte så lätt att inte bli påvärkad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg! :)

2009-02-28 @ 11:39:40
URL: http://meandyouu.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag hade det också så förut.

Men nu brukar jag inte orka tänka på det längre utan jag äter så mycket som jag vill äta och jag brukar inte umgås med dom super smala längre för dom brukade alltid hålla på och kolla vem som var smalast och sånt. Jag tyckte jag var spinkig förut men nu tycker jag att jag har lite tjocka lår haha och en ful liten mage som inte blir särskilt fin när man har nån tight topp eller nåt på sig, och sen det där med ryggen känner jag också igen.

Skit bara i det för tro mig, alla som du brukar umgås med har säkert också saker dom inte är nöjda med. Ät när och vad du vill och klä dig hur du vill och så struntar du i vad alla säger så ska allt gå bra. Min lärare kallade mig för anorektiker-barn men jag ignorerade bara och nu brukar ingen hålla på längre.

2009-02-28 @ 11:51:21
URL: http://freshzone.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag är en 16 årig som väcker 39 kg och jag bryr mig faktist inte om hur mycket jag väger!

Huvudsaken är att jag inte skadar min kropp

2009-02-28 @ 12:55:31
Postat av: erica

Sv till Tina:

Synd att du har kod på din blogg, vil gärna svara dej men tack för det du skrev. haha det känns bättre faktis, veta att man inte är ensam om det. tack en än gång.

2009-02-28 @ 17:29:23
URL: http://teasteme.blogg.se/
Postat av: Katrin Granlund

Hahhahah aa håller med dej! Joo, den är på kanal Tv400

2009-03-01 @ 00:06:53
URL: http://katringranlund.blogg.se/
Postat av: secret party drug

Jag har nog också väldiga komplex. Ena sekunden vill jag vara den lite hulligare bruden med stora bröst och snygga former.



Andra sekunden vill jag vara anorektiskt smal.



Jag är väldigt smal. Dock tror jag alla har mycket svårt att acceptera sig. Lycka till me ditt val.



2009-03-01 @ 00:24:51
URL: http://secretpartydrug.blogg.se/
Postat av: Nicole

Hej!

Jag ville bara säga att bristningar från man inte av o vara tjock, utan av o växla i vikt. Alltså om du går ner snabbt, kommer du också få bristningar! Det bästa tror jag om man vill känna sig snygg, är att träna 2-3 gånger i veckan. O äta bra, pasta kött grönsaker, hur tråkigt det än låter. För mig iaf, när jag var tonåring (är 20 nu) så kände jag mig mest ful för att jag var slapp liksom, o bristningar etc, trots att jag inte var "stor" dvs tjock. Efter att jag tränat i ett par år vägde jag inte mindre men var mkt snyggare. När man tränar blir man mycket fastare och får snyggare figur, och blir också mer nöjd med sig själv. Hoppas att du tycker mitt råd var värt, jag själv är skitglad att jag upptäckte det o slapp spendera hela livet med att banta & känna mig ful konstant. Ha det bra!

2009-03-01 @ 15:20:27
Postat av: Sandra

Precis. Jag hatar att folk alltid bara måste klaga.

Jag är smal, och vill inte vara det, men jag kan nästan inte gå upp i vikt, allt lägger sig på magen och där vill man ju inte ha det. Förstår hur du känner, känner precis lika dant. Kram

2009-03-01 @ 22:11:20
URL: http://stothea.devote.se
Postat av: Suck...

Hallååååå, allt lägger sig på magen om man inte TRÄNAR!!

2009-03-02 @ 11:35:14
Postat av: Anna

Klart du ska äta!

Jag äter och tränar så länge jag mår bar är jag nöjd!

Men jag umgås också med de "smala" som kanske väger 15kg mindre än mig fast ingen har direkta ätstörningar men man känner sig jävligt tjock/fet när dom gemför deraa midjor och speciellt låren!!



PUSS <3

2009-03-02 @ 20:01:01
URL: http://annacb.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jämför dig aldrig med någon annan! Allas kroppar ser olika ut, jag brukar inspektera kvinnokroppar i omklädningsrummet efter träningen och fascineras över hur olika alla är men alla är snygga på sitt sätt, oavsett om de är smala eller mulliga. Jag har också haft perioder i mitt liv då jag jämfört mig med alla mina kompisar och gått på stenhårda dieter för att jag tyckt jag var tjock. Det tar så mycket energi att tänka illa om sin kropp hela tiden. Förut kunde jag avstå från att gå och ta en fika med mina vänner eller tacka nej till en tjejmiddag bara för att jag inte ville äta något onyttigt. Så är det inte längre, nu äter jag vanlig mat och tränar regelbundet och jag har aldrig tyckt om min kropp så mycket som jag gör nu. Jag är säker på att du har skitsnygg kropp men det gäller att mentalt släppa alla brister man har. Det handlar om inställning. Alla är vi fina :)

2009-03-03 @ 15:05:30
URL: http://angie1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0