TJEJER SKÄRP ER!

alltså tjejer vad håller vi på med?! det enda man tänker på nu förtiden är utseendet?! man ska fixa sitt hår, köpa nya kläder, sminka sej, fixa naglarna, ha snygga skor, klä sig mode mode mode! man ska dricka mest på festen och aldrig säga nej till en kille. Är det så det ska vara? När blev vi så jävla fixerade vid att vara pefekta? 10 åringar sminkar sej i dagens samhälle, är det rätt? är vi inte fortfarande barn? Måste man ser perfekt ut för att bli älskad? Är man verkligen ful om man har glasögon? Är man verkligen ful för man har stor näsa?
Är man verkligen ful för man inte ser ut eller beter sej som Paris hilton?
Nej det här är sjukt!
utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende utseende
tänker vi inte på något annat? vad hände men systerskapet? där alla älska varand för den man var och ingen tjej brydde sej om smink eller kläder och kallade aldrig varand horor? vad hände? 2000 talet dödade det, framtiden dödade det.

självförtroendet, det stack för länge sen eller?
varför bära denna mask?
varför gömma sej under denna rustning?
varför inte vara nöjd med det man har?
alla är vackra, utsidan som insidan.
alla är underbara, på sitt sätt.
glöm aldrig vem du är, du måste leva för den du är, inte för den du vill vara.
vi har lärt oss för länge sen att hollywood har direkt inte förstärkt våran självförtroende med alla dessa program och filmer om perfekthet, populäritet och utseende!

Stå upp, för den du föddes. Du är alltid vacker.
Jag snodde den här låten från Saras blogg, det var låten som fick mej vilja skriva detta. Lyssna på låten tjejer, och ta åt er.


Kommentarer
Postat av: Louise

Ja, jo det kanske är rätt skrivet, men det ser ut att komma från helt fel person. titta på dig själv du ser ut att vara en sån brud som sminkar dig 1 timme på morgonen och och fejkad med allt smink och löshår. synd att du ser ut som du gör för jag har sett ut precis detsamma och jag har kommit över min sån tid, jag är bara 1994. du kommer ångra dig senare i livet, precis som jag är

2009-01-20 @ 18:07:32
Postat av: erica

Louise, Jag är 16 år, fyller 17 detta år. Jag använder inte Löshår, Jag sminkar mej men mascara INGET annat, kanske då och då med lite puder. På helgerna sminkar jag mej mer men det är när jag ska ut. Förlåt för att jag säger så här men kom inte och öppna din käft om nått du inte vet. Du känner mej inte ett dug!? Jag sätter på mej lite maskara på morgonen och jag har aldrig haft löshår. Jag kör mitt egna race, jag sätter på mej ett bar baggy jeans och adidas tröja och är nöjd, för jag är chill person ingen som klär upp sej och hänger på plattan och tigger cigg, Kom inte och säg så där, för då blir jag faktis förbannad.

2009-01-20 @ 18:20:03
URL: http://teasteme.blogg.se/
Postat av: HANNA

Kapten röd, otroligt bra musik, speciellt texterna :)

2009-01-21 @ 09:12:28
URL: http://ladiewarrior.blogg.se/
Postat av: Anonym

vrf stör du dig på att folk vill sminka sig?

2009-01-21 @ 18:42:46
Postat av: erica

Det gör jag inte, men tycker det gott för långt. Jag tycker det är helt okej att man gillar mode och vill klä sej i snygga kläder och sminka sej, men jag syftar på hela utseende grejen, att det har blivit så viktigt.

2009-01-21 @ 20:16:11
URL: http://teasteme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0